۱۳۹۸ مرداد ۶, یکشنبه

علائم ترک شیشه

علائم ترک شیشه

نشانه های قطع مصرف شیشه


مرحله ی اول سقوط

سقوط زمانی اتفاق می افتد که بدن به طور کلی تعطیل می شود و دیگر توانایی این موضوع را ندارد که از پس اثرات شیشه بر بیاید، این موضوع باعث می شود که فرد یک دوره طولانی به خواب برود. حتی مصرف کننده های حرفه ای شیشه هم در این مرحله به یک جنازه تبدیل می شوند واین مرحله ممکن از 1 تا سه روز طول بکشد.

خماری شیشه

بعد از مرحله سقوط ، فرد وارد فاز بعدی که خماری است می شود و حالاتی مانند قحطی در بدن او رخ می دهد و شروع به از دست دادن آب بدن و مواد معدنی می کند که این موضوع باعث می شود که فرد از نظر ذهنی و جسمی به طور کامل خسته و شکسته شده باشد، خماری شیشه معمولا 2 تا 14 روز طول می کشد.
در این شرایط تنها راه حلی که به ذهن فرد می رسد مصرف دوباره شیشه است.

محرومیت شیشه

این مرحله معمولا 30 تا 90 روز به طور جدی طول می کشد و بیشتر اوقات کسی که در این مرحله قرار دارد نمی داند که در حالت محرومیت به سر می برد.
 در این حالت که به آن نَسَخ بودن هم گفته می شود به این صورت است که فرد در ابتدا افسرده می شود،
هیچ انرژی و اشتیاقی در خود نمی بیند و از هیچ چیز لذت نمی برد.
این روند تا جایی ادامه پیدا می کند که فرد به فکر خودکشی فرو می رود و دقیقا در حالتی که انسان در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد، ولع برای مصرف شیشه باز به سراغ فرد می آید و باعث مصرف دوباره شیشه توسط او می شود.
دقیقا به همین دلیل است که گفته ایم ترک خودسرانه شیشه هیچ تاثیری ندارد و بهترین راه ترک شیشه مراجعه به مراکز بستری ترک اعتیاد است.
برای ترک اعتیاد شیشه بهترین راه این است که تلفن خود را بردارید و با مشاوران ما صحبت کنید، آنها راه درست را به شما آموزش خواهند داد
 کیت تست شیشه


بعد از آخرین بار مصرف شیشه چه اتفاقی برای بدن رخ می دهد؟

هجوم شیشه

این مرحله ، اولین مرحله بعد از مصرف شیشه است و در آن ضربان قلب و متابولیسم فرد مصرف کننده بالا می رود. مرحله هجوم در کراک و کوکائین 2 تا 5 دقیقه است ولی در شیشه این مرحله   تا 30 دقیقه هم ادامه پیدا می کند.

نشئگی شیشه


در این مرحله فرد زرنگ تر می شود و حالتی منطقی به خود می گیرد و به صورت مداوم حرف دیگران را قطع می کند. همچنین توهم در این مرحله خود را به صورت تمرکز بر روی یک موضوع بی اهمیت نشان میدهد و ممکن است که فرد ساعت ها روی یک کار بی اهمیت متمرکز شود. (مثلا فرض کند که یک نفر ساعت ها بند ساعت مچی خود را تمیز کند یا سعی کند قابلمه ی تفلون را بسابد تا سفید و براق شود) این مرحله از 4 ساعت تا 16 ساعت ادامه پیدا می کند و ممکن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر