۱۳۹۸ تیر ۳۱, دوشنبه

ترک اعتیاد تریاک

یکی از روش های ترک اعتیاد تریاک منع استفاده است
اولین گزینه ای که به فکر هر شخص می رسد

ترک اعتیاد تریاک 


اگر چه عوارض ثانويه اعتياد در بين گروهي از معتادين كه به دليل فقر و تنگدستي امكان تامين هزينه زندگي خود را ندارند ،سبب مي شود كه براي خرج اعتياد خود دست به هر كاري بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردي بي تفاوت شوند و در يك كلام مشمول تمام صفاتي كه جامعه به معتادان نسبت مي دهد باشند اما اين عموميت ندارند و اكثريت معتادان را شامل نمي شود.


معتاد قبل از اينكه يك مجرم باشد يك بيمار است و اين رفتارهاي غلط اجتماعي و عملكرد نا درست ديگران است كه به جاي تلاش براي رفع درد و مرضش ، او را به وادي خلاف سوق مي دهد. 
خوشبختانه مدتی است كه در قوانين تجديد نظر شده و به عنوان مجرميت معتاد به شرطي كه اقدامات درماني را شروع كرده باشد ، حذف گرديده اما باورهاي اجتماعي فرقي نكرده و در زمينه آموزش اجتماعي و بخصوص خانواده ها تلاش چنداني صورت نگرفته است.

ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیاد برای ترک اعتیاد روش مناسبی انتخاب کنید


كساني كه فكر مي كنند روش ترک اعتیاد با بستن و زنداني كردن معتاد ( روش سقوط آزاد يا بهتر بگويم روش يابوئي – زور درماني – شلاق درماني - طناب درماني ! ) پس از گذشت سه روز اعتياد بر طرف مي شود ، بدانند كه چنين نخواهد شد و اين فرد هر زماني كه آزاد شود و امكان دسترسي به مواد مخدر پيدا كند، در مصرف آن درنگ نخواهد كرد چون اختيارش دست خودش نيست. 
چنين روش هائي در مورد يك معتاد يا درواقع يك بيمار ، نوعي جنايت ناشي از عدم درك و آگاهي نسبت به اعتياد است كه متاسفانه با ساختن يكسري فيلم ها و القائات نادرست ، در ذهن مردم و جامعه رسوخ كرده است.



ترک اعتیاد, روشهای ترک اعتیاد روشهای ترک اعتیاد


سه روش متداول ترک اعتياد وجود دارد :

1- روش ترک اعتياد با قطع سريع مصرف مواد مخدر بدون استفاده از دارو

2- روش ترک اعتياد با قطع سريع مصرف مخدر و استفاده از دارو

3- روش ترک اعتياد سنتي با كاهش تدريجي مصرف مواد مخدر .



- روش اول ترک اعتیاد


در این روش ترک اعتیاد، بيمار به يك باره مصرف مواد مخدر را قطع مي كند بدون آنكه دارو يا تركيبي را جايگزين مصرف مواد بكند. به اين روش ترک اعتیاد؛ سقوط آزاد ؛ يا ترک يابوئي گفته مي شود.
 از اين جهت این روش ترک اعتیاد را ترک يابوئي مي گويند كه در واقع تحمل عوارض و درد هاي ناشي از قطع سريع مواد به حدي است كه قدرت و توان حيواني چون يابو را طلب مي كند اما بهتر است كه به جاي اين اصطلاح نامانوس ، از واژه ترک سقوط آزاد استفاده شود.


در این روش ترک اعتیاد به علت قطع مصرف مواد ، مرحله عكس العمل هاي آشكار كه 1 تا 2 هفته طول مي كشد بسيار سخت و طاقت فرسا خواهد بود اما نشدني نيست و كساني هستند كه اين عوارض را تحمل مي كنند. بزرگترين عيب اين روش اينست كه يك شوك مخرب جسمي و روحي به بيمار وارد مي گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر